Omstillingsevne og dens ringvirkninger

 
 

- Å ha evne til omstilling, spesielt i krevende tider er nøkkelen til overlevelse over tid, mener Baard Selfors. Omstilling har vært helt avgjørende i en bransje og et marked i stadig endring og utvikling. Koronapandemien er den siste av større kriser som har vært svært utfordrende for hele næringslivet.

En syretest

Det har vært krevende for mange bedrifter under pandemien med ukjente problemstillinger og ikke minst betydelige inntektstap. Mange har dessverre blitt borte, mens andre har sett muligheter og brukt tiden til omstilling.

- Man må prøve å tenke i nye baner og snu hver stein. Det blir liksom en syretest på hva man klarer å få til, og samtidig se mulighetene som ligger der fremme. Rett og slett skape noe nytt, mener Baard.

Nye selskaper og konsepter

Det har resultert i ei total endring av hele bedriftsstrukturen med ny branding og konsept- og produktutvikling. Fra enkeltpersonforetaket Freeform som ble etablert i 1991 til etablering av aksjeselskapene BYOND med BCOM som datter- og driftsselskap. Konseptene og nettbutikkene BGIN og BFORE er også skapt parallelt som en del av helhetstanken.

Sjekk ut . . .



Organisering og konsepter.

 

Baard Selfors feirer 30 år i bransjen og etablerer et helt nytt konsept.

30 år i bransjen

Baard har drevet med foto, design- og kommunikasjonstjenester i en bransje med store endringer over tid, fra den tiden hvor det meste var analogt og manuelt til full digital produksjon og kommunikasjon. En spennende bransje som krever kontinuerlig nytenkning og kreativitet.

- Med 30 år og jubileum som enkeltpersonforetak er det på tide å endre driftsform og tenke nytt. Det er rigget for fremtiden og spennende muligheter, avslutter Baard Selfors.

Forrige
Forrige

Merkevarestrategi for små bedrifter

Neste
Neste

Inspirert av “The Golden Ratio”