Merkevarestrategi for små bedrifter

 
 

Når det gjelder å tiltrekke seg kunder, er merkevarebygging selve magneten som drar mot bedriften din. Enten du har startet fra bunnen av, eller du har vært i virksomhet noen år og ønsker å gjøre en endring, er det aldri for tidlig eller for sent ​​å bygge merkevaren. Små dråper kan bli til et hav.

Hva er merkevarebygging

Den største misforståelsen om merkevarebygging er at den utelukkende handler om logo og design. Selv om det absolutt er en svært viktig del av merkevarebyggingen, handler det også om hvordan bedriften din vekker følelser hos kundene.

Så hva er hemmeligheten til å utvikle en merkevare som folk liker og stadig kommer tilbake til? Det krever tid, strategi og en god del forståelse for hva kundene dine ønsker og forventer.

Problemet du løser

Som nevnt begynner utviklingen av en effektiv merkevare med å identifisere hvordan du vil at kundene dine skal føle og reagere. Disse reaksjonene og følelsene er direkte knyttet til problemet du løser for de aktuelle kundene.

For eksempel vet en massasjeterapeut at kundene ønsker behandling fordi de føler seg anspente og stresset. Siden massasjeterapeuten gir avslapning og lindring, vil merkevaren deres gjerne fokusere på elementer som kommuniserer med dempede farger, mykere fonter og mildere språk osv.

Å forstå hva som tilbys kundene følelsesmessig - utover selve tjenesten - er nøkkelen til å skape en merkevare med dybde og varighet.

Oppretthold et helhetlig uttrykk

For å komme inn under huden og følelsene til kundene dine, er det viktig å holde fast ved design, følelser og kommunikasjon på tvers av alle kanalene. Fra nettstedet ditt og SoMe-kanalene til e-post-kampanjene må du presenter deg gjennkjennelig på hver plattform. Dette skaper konsistens for merkevaren din og bygger anerkjennelse, og enda viktigere - tillit.

Å utvikle designmaler vil bidra til et helhetlig uttrykk når du trenger å lage nye ressurser til markedsføring og kommunikasjon.

Enkelt verktøy for merkevarebygging

Merkevarebygging blir ofte undervurdert eller nedprioritert av bedriftseiere fordi det kan føles både tidkrevende og dyrt. Å utvikle en merkevare er imidlertid ikke en alt-eller-ingenting-prosess. Ved å bruke enkle kommunikasjonverktøy er det mulig å etablere virksomhetens identitet bit for bit uten å måtte bruke store ressurser.

Med Squarespace har du en alt-i-ett-nettløsning for å utvikle og ta eierskap til egen kommunikasjon. I tillegg til å etablere et nettsted med tjenester og produkter, kan du også administrere og sende ut e-postkampanjer, og måle resultater med informative analyseverktøy.

Squarespace er markedets mest brukervennlig nettløsning som vil forenkle hverdagen din, og skape både tillit og fremtidig vekst.

Forrige
Forrige

Retrodesign i forenklet form

Neste
Neste

Omstillingsevne og dens ringvirkninger